Blog

Overeenkomst of algemene voorwaarden?

Alhoewel mondeling afspraken ook geldig zijn, is het verstandig afspraken op papier te zetten. Dit kan op verschillende manieren. Je kunt een overeenkomst maken, ook wel een contract genoemd of je kunt een offerte of prijsopgave opstellen en hierin verwijzen naar algemene voorwaarden. Maar wanneer kies je nu voor een overeenkomst en wanneer voor algemene voorwaarden. Ik leg het je uit in deze blog.

Cameratoezicht op de werkvloer en de privacyregels

Een camera in een winkel ter voorkoming van diefstal, een camera op een bedrijventerrein ter beveiliging of zelfs een webcam in een laptop om thuiswerkend personeel in de gaten te houden, je ziet en hoort het steeds meer. Maar mag dat allemaal zomaar? Hoe zit het met cameratoezicht op de werkvloer en het recht op privacy? Je leest het in dit blog.

Een mondeling akkoord bij de koop van een huis.

Eindelijk heb je het huis van je dromen gevonden. Je hebt een bod gedaan, er is met de verkopende partij onderhandeld over de prijs en jullie hebben een akkoord bereikt. Een nieuw hoofdstuk in je leven en dan krijg je opeens te horen dat de koop niet door gaat omdat de verkopende partij een gunstiger bod gekregen heeft. Maar jullie hadden toch een mondelinge overeenkomst? Dit kan toch zomaar niet? Of toch wel? Geldt een mondeling akkoord bij de koop van een huis? Je leest het in deze blog.

Waarom ook jij verplicht een verwerkingsregister bij moet houden.

Als je persoonsgegevens verwerkt, moet je je houden aan de regels uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Iedere ondernemer die persoonsgegevens verwerkt, heeft naast de informatieplicht (privacyverklaring) ook een verantwoordingsplicht. De AVG noemt een aantal maatregelen om aan deze verantwoordingsplicht te voldoen. Een deel van deze maatregelen is verplicht. In deze blog ga ik nader in op de verantwoordingsplicht en lees je waarom ook jij verplicht een verwerkingsregister bij moet houden.

Toestemming voor affiliate cookies?

Je ziet het steeds vaker voorbijkomen: affiliate marketing. Het is een vorm van online marketing waarbij jij kunt adverteren op andermans goedlopende website of juist andersom extra geld kunt verdienen met jouw drukbezochte blog. Om te kunnen achterhalen of een advertentie leidt tot een aankoop, worden affiliate cookies gebruikt. Voor veel cookies moet je toestemming vragen voordat je deze mag gebruiken. Op deze hoofdregel zijn een aantal uitzonderingen. Valleen affiliate cookies onder de uitzonderingsregel of is toestemming voor affiliate cookies vereist? Je leest het in dit blog.

Hoe bescherm je jouw content?

Je hebt interessante blogs geschreven, mooie en pakkende posts geplaatst of een online cursus of toffe website gemaakt. Er zitten bloed, zweet en tranen in dat werk en dan wil je natuurlijk niet dat iemand deze content zomaar gaat gebruiken. Hoe bescherm je jouw content? Hoe voorkom je nu dat copycats er met jouw werk vandoor gaan? Of kun je jouw content niet beschermen? Je leest het in deze blog.

Wat is een samenwerkingsovereenkomst?

Wat is een samenwerkingsovereenkomst? Geregeld komen ondernemers bij mij met de vraag voor een samenwerkingsovereenkomst. Top, dat zij de afspraken met hun samenwerkingspartners schriftelijk vast willen leggen. Een samenwerkingsovereenkomst is alleen niet altijd de overeenkomst die zij bedoelen. In deze blog lees je wat een samenwerkingsovereenkomst is, wat hierover in de wet staat en wat […]

Is een mondelinge overeenkomst geldig?

In het dagelijks leven worden regelmatig overeenkomsten gesloten. Vaak zonder dat we ons hiervan bewust zijn. Als je iets koopt in een winkel, als je een drankje of wat te eten bestelt in een restaurant of als je de glazenwasser je ramen laat lappen, gebeurt dat allemaal op basis van een overeenkomst. Niet alle overeenkomsten die je sluit, staan op papier. Veel ondernemers geven aan te werken op basis van vertrouwen en daarom mondelinge overeenkomsten te sluiten met hun klanten. Maar is een mondelinge overeenkomst wel geldig? Je leest het in dit blog.

Regels voor een freebie of nieuwsbrief

Om van bezoekers ook echt klanten te maken, gebruiken veel bedrijven salesfunnels als marketinginstrument. Ze bieden een gratis weggever en wanneer een potentiële klant zich daarvoor inschrijft, belandt hij in een trechter. Vervolgens ontvangt de klant nieuwsbrieven of andere reclame e-mails met het uiteindelijke doel van deze potentiële klant een klant te maken. Maar hoe bouw je zo’n e-maillijst op? Mag je iemand zomaar op je e-maillijst zetten? Wat zijn de regels voor een freebie of nieuwsbrief?
Je leest het in dit blog.

Schuiven naar boven
Copy link
Powered by Social Snap